PROGRAM SZKOLENIA

(w godz. 10.00-15.15)

 

1. Pojęcie suplementu diety
2. Produkty z pogranicza z suplementami diety
– czym są tzw. produkty borderline?
– jakie warunki musi spełniać produkt, aby był suplementem diety?
– analiza przypadków kwestionowanych produktów przez GIS
3. Wytwarzanie kontraktowe suplementów diety
– zlecanie podmiotom trzecim wytwarzania środków spożywczych lub dostawy surowców do produkcji środków spożywczych
– istotne elementy specyfikacji
– najważniejsze zapisy umowy na wytwarzanie kontraktowe
– jak zabezpieczyć interesy wytwórcy kontraktowego i zlecającego wytwarzanie
– zasady odpowiedzialności za finalny produkt
– który podmiot jest producentem produktu?
4. Free Sale Certificate
5. Sprzedaż suplementów diety przez Internet
– nadzór inspekcji sanitarnej nad sprzedażą suplementów diety przez Internet
– możliwe kary
– wymogi prezentacji produktu na stronie internetowej
– jakie informacje są obowiązkowe?
– reklama suplementów diety
– dozwolone deklaracje marketingowe – oświadczenia żywieniowe i zdrowotne
– reklama z wykorzystaniem influencerów
– warsztat – ocena reklam suplementów diety
6. Novel food
– zmiany w przepisach
– jaką nową żywność można stosować w suplementach diety i na jakich warunkach?
– nowa żywność pochodząca z państwa trzeciego – procedura
7. Najnowsze propozycje zmian w prawie w zakresie suplementów diety

 

OPIS SZKOLENIA

Grupą docelową są: producenci, dystrybutorzy suplementów diety, odżywek dla sportowców, specjaliści ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, wytwórcy kontraktowi, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, agencje reklamowe, domy mediowe.
Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników do praktycznych aspektów prawnych związanych z suplementami diety, ze szczególnym uwzględnieniem wytwarzania kontraktowego suplementów diety, sprzedaży i reklamy przez Internet oraz zagadnień z zakresu novel food. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie zapisy powinny znaleźć się w umowie na wytwarzanie kontraktowe, aby ochronić ich interesy, jakie elementy powinna zawierać specyfikacja produktu, jak uzyskać certyfikat wolnej sprzedaży i do czego jest potrzebny. Uczestnicy poznają wymogi prawne stawiane dla sprzedaży suplementów diety przez Internet i dowiedzą się, jakie obowiązki muszą spełnić przedsiębiorcy pragnący prowadzić taką sprzedaż. Szczegółowo zostanie omówiona także reklama suplementów diety prowadzona przez Internet, ze szczególnym uwzględnieniem sankcji, które mogą zostać nałożone przez organy nadzoru. W związku ze zmianą od 2018 r. procedury novel food oraz zasad stosowania nowej żywności w środkach spożywczych, przedstawione zostaną nowe wymogi wraz z praktycznymi przykładami. Ostatnim, choć równie ważnym elementem szkolenia, będzie przedstawienie najnowszych zmian oraz propozycji w prawie dotyczących suplementów diety.

 

PROWADZENIE SZKOLENIA

Marta Łanoch – starszy prawnik w kancelarii Food&Pharma Legal Wawrzyniak Zaleska Radcy Prawni sp.j. Specjalizuje się w obsłudze prawnej firm z sektora spożywczego, farmaceutycznego oraz kosmetycznego, zarówno małych przedsiębiorstw jak i wiodących firm na rynku polskim i zagranicznym. Współpracuje z klientami polskimi i zagranicznymi oraz zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem suplementami diety w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz opiniowania reklam produktów. Zajmuje się także procedurą novel food. Prowadziła projekty związana z due diligence firm farmaceutycznych. Oprócz praktyki zawodowej w kancelarii prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy naukowej koncentruje się na prawie żywnościowym na obszarze Polski, UE i państw trzecich ze szczególnym uwzględnieniem suplementów diety.