PROGRAM SZKOLENIA

  1. Czym jest produkt kosmetyczny w rozumieniu prawa?
  2. Jakie działanie może wykazywać kosmetyk, aby nie narażać się na kary pieniężne lub wycofanie z rynku?
  3. Jakie dokumenty są potrzebne do wprowadzenia do obrotu produktu kosmetycznego?
  4. Zgłoszenie w CPNP – kiedy wymagane i jaki rodzaj zgłoszenia?
  5. Skład kosmetyków – co dozwolone a co zakazane
  6. Wymogi dla oznakowania kosmetyku
  7. Prawidłowa reklama kosmetyku
  8. Deklaracje marketingowe
  9. Deklaracje „bez”, „free from” – legalne czy nie?
  10. Kiedy można twierdzić, że kosmetyk jest naturalny?
  11. Za jakie naruszenia może grozić kara pieniężna?
  12. Sesja pytań i odpowiedzi

 

OPIS SZKOLENIA

Szkolenie przeznaczone jest dla firm kosmetycznych oraz firm działających w innych branżach – rozważających rozpoczęcie produkcji lub sprzedaży kosmetyków. Szkolenie dedykowane jest dla producentów, dystrybutorów i importerów kosmetyków. Grupą docelową są także agencje marketingowe, pracownicy działów marketingu, reklamy, rejestracji produktów i działów regulatory.

W trakcie szkolenia poruszone zostaną zarówno kwestie związane z prawidłową kwalifikacją produktu do kategorii prawnej kosmetyków. Podkreślone zostanie, jakie obowiązki prawne są z tym związane dla producentów, importerów i dystrybutorów. Uczestnicy dowiedzą się, jakie wymogi prawne muszą spełnić, aby produkować lub dystrybuować produkty i nie narażać się na kary.

Omówione zostaną także zasady przygotowania treści na opakowanie tak, aby uniknąć zastrzeżeń inspekcji. Szkolenie obejmować będzie także kwestie prawidłowej reklamy kosmetyków oraz stosowanych deklaracji marketingowych.

 

PROWADZENIE SZKOLENIA

Prowadzenie szkolenia: Marta Łanoch – prawnik specjalizujący się w obsłudze firm z sektora kosmetycznego, spożywczego oraz farmaceutycznego, zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z obrotem kosmetykami,  suplementami diety, wyrobami medycznymi i produktami leczniczymi w krajach UE. Szczególną uwagę poświęca kwestii etykietowania oraz reklamy tych preparatów. Reprezentuje klientów i doradza w zakresie procedury novel food, opracowuje i opiniuje umowy w obrocie gospodarczym. Doświadczony szkoleniowiec, prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Oprócz praktyki prawnej jest doktorantką na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

 

Polecamy też nasze inne szkolenia https://www.awuleopard.pl/szkolenia-prawno-zywnosciowe/